Cum procedăm cînd clientul nu știe ce vrea?

Situația, când clientul nu știe ce vrea, se întâlnește în orice domeniu al business-ului. Acest lucru este cu atât mai frecvent în sfera artistică. În domeniul elaborării proiectelor web acest fenomen este la ordinea zilei. Cu toate acestea, în majoritatea cazurilor, munca decurge cu succes dacă relația dintre client și executor se stabilește din start în mod corect.

Înainte de toate, clientul trebuie să aibă acces rapid la câteva versiuni diferite de site-uri, care să conțină funcțiile solicitate. Ideal ar fi ca aceste versiuni să fi fost elaborate anterior chiar de executor. Un exemplu ilustrativ al modului în care va arăta și funcționa site-ul în versiunea sa finală poate accelera timpul de decizie a clientului. În același timp, este oportun să se prevadă imediat și unele ajustări, astfel încât versiunea aleasă să nu fie absolut identică, la aspect și funcționalitate, cu sursa primară de inspirație.

Clientul nu știe ce să aleagă? Propuneți-i ceea ce ar fi mai bine din punctul Dvs. de vedere. Desigur, clientul întotdeauna își are propriul punct de vedere, dar specialistul în elaborarea site-urilor sunteți Dvs! Uneori este suficient să-i atrageți atenția clientului că funcția dorită de el va influența negativ funcționarea site-ului și acesta își va schimba părerea pe loc. Și asta pentru că Dvs sunteți specialistul, care a creat numeroase proiecte și în acest domeniu sfatul Dvs este extrem de important.

Cea mai mare eroare a specialiștilor din sectorul IT este negocierea cu clientul în limbajul lor profesional. Termenii, înțeleși doar de programiști, nu întotdeauna sunt percepuți corect de către simplii utilizatori. Clientul nu este obligat să se priceapă la Sisteme de Management al Conținutului (CMS), la motoare, hosting și alte denumiri specifice. Odată ce clientul s-a adresat la Dvs pentru a comanda un site, el contează pe o înțelegere reciprocă.

Chiar de la început lucrărilor, este necesar ca clientul să aibă posibilitatea de a-și expune propriul punct de vedere și propria viziune asupra proiectului gândit. Toate elementele importante trebuie să fie notate pe hârtie. Este necesar să fie completat și semnat formularul de comandă, schema conținutului, obiectivul funcțional, cu indicarea tuturor detaliilor. Completarea documentelor pentru viitorul proiect se va face în comun. Un sfat competent oferit clientului la etapă efectuării lucrărilor, va simplifica considerabil relația pe viitor.