Ce este auditul SEO și la ce servește

Numărul mare de vizite pe site depinde în mod direct de poziția sa în rezultatele de căutare. Algoritmul motoarelor de căutare poate fi schimbat încontinuu, dar principiile generale rămân aceleași: contentul site-ului trebuie să fie extrem de util pentru utilizatori, iar site-ul trebuie să corespundă criteriilor motoarelor de căutare. Determinarea nivelului de corespundere poate fi efectuată prin intermediul unui audit SEO, realizat de experții independenți în domeniu.

OBIECTIVELE ȘI SCOPURILE AUDITULUI SEO
Auditul SEO constă dintr-o verificare complexă a parametrilor unui site, ce influențează promovarea acestuia în motoarele de căutare. În timpul auditului SEO sunt aplicate metode manuale și automatice, cu înregistrarea rezultatelor într-un raport special. Parametrii auditului SEO pot varia în funcție de tipul resursei verificate, de destinația acestuia și de obiectivele stabilite. În majoritatea cazurilor, auditul SEO cuprinde:
- pozițiile actuale de căutare ale site-ului după fraze cheie și cuvinte tematice;
- cuvintele cheie în textele fiecărei pagini;
- unicitatea materialului de text;
- meta tag-urile pentru fiecare pagină;
- prezența titlurilor / anteturilor h1-h6;
- rețeaua internă de link-uri;
- back link-urile la site;
- numărul și calitatea paginilor indexate;
- indicatorii de încredere;
- gradul de utilitate ”usability”;
- harta site-ului;
- file robots.txt;
- butoanele și panourile de utilizare;
- formularele de înregistrare.

În baza raportului de audit, clientul primește o evaluare a stării curente a site-ului, împreună cu recomandările și sugestiile de optimizare internă și externă a acestuia.



AUDIT SEO: AUTOMATIC SAU VIZAT?
Unele servicii internet permit primirea unor date SEO necesare în regim automat. Aceste rezultate urmează a fi luate în calcul cu mare precauție.
Specialiștii profesioniști în audit efectuează testele în conformitate cu solicitările specifice ale clientului, iar obiectivul este acela de a spori vânzările într-un sector determinat al afacerilor pentru un anumit client. În cazul verificării automatice, rezultatele sunt de ordin general și nu specific. Chiar dacă elaborarea site-ului a fost realizată după toate regulile, niciodată nu strică să efectuați o verificare a propriei pagini internet cu ajutorul auditorilor independenți. Aceste verificări pot fi efectuate atât la începutul unui proiect internet, cât și la sfârșitul unei anumite perioade sau în cazul scăderii interesului pentru respectivul site.
Un site internet optimizat în conformitate cu indicațiile și sugestiile experților independenți va obține mai multe posibilități reale de a atinge cele mai înalte poziții în rezultatele căutării în internet.

photo number 3
photo number 4
photo number 5